دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۴۸:۵۱منبع: نفت ما

٤ دکل جدید به ناوگان ملی حفاری اضافه می‌شود
ایران دریلینگ: مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی حفاری ایران با تشریح برنامه ویژه خرید، ساخت، بازسازی و نوسازی ناوگان دکل‌های حفاری ایران، اعلام کرد: بزودی چهار دستگاه دکل جدید به ناوگان حفاری این شرکت اضافه می‌شود. ناصر قلی پور در تشریح وضع توسعه کمی و کیفی ناوگان ملی حفاری ایران گفت: براساس برنامه زمان بندی تعریف شده تا پایان سال چهار دستگاه دکل جدید به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران افزوده خواهد شد. براساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، وی با اعلام این که امسال تعداد دکلهای حفاری به ٧٥ دستگاه دکل افزایش می‌یابد، تصریح کرد: هم اکنون ٢ دستگاه دکل حفاری در گمرک در انتظار ترخیص است و ٢ دستگاه دیگر نیز در اختیار جهاد دانشگاهی است که با رفع مشکل نقدینگی به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران اضافه می‌شود. این مقام مسئول با یادآوری این که تاکنون صرفا از طریق پیش فروش خدمات به شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران در چند نوبت برای خرید ١٧ دکل، بازسازی هشت دکل و ارتقا و افزایش ظرفیت ناوگان خدمات فنی، خدمات ویژه و حفاری انحرافی اقدام کرده‌ایم، افزود: پس از انجام مراحل خرید و بازسازی و به محض عملیاتی شدن این خدمات پیش فروش شده، ٣٠ درصد کارکرد روزانه آنها کسر و به شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت پرداخت می شود و تاکنون ٥٠ درصد این پول بازپرداخت شده است. وی با بیان این که در شرائط فعلی بین ٦٠ تا ٧٠ درصد عملیات حفاری خشکی صنعت نفت کشور را شرکت ملی حفاری ایران برعهده دارد، ادامه داد: در بعد خدمات جانبی که شامل خدمات فنی، خدمات ویژه و حفاری انحرافی می‌شود نیز در بعضی از قسمت‌ها بیش از ٧٠ درصد از خدمات کل کشور را در اختیار داریم. قلی پور با یادآوری این که دکل حفاری دریایی شهید رجایی به بازسازی نیاز دارد، تاکید کرد: از این رو به منظور تامین اعتبار این پروژه بازسازی درحال حاضر با چند بانک داخلی وارد مذاکره شده ایم و در حال انجام فرآیند قانونی هستیم.
به گفته وی، درصورتی که هیئت مدیره تامین اعتبار را تصویب کند و تامین کننده مناسب قطعی شود، تا پایان سال ٩٥ بازسازی انجام می شود. مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری انجام بازسازی این دکل را قطعی دانست و توضیح داد: برای بازسازی این دکل، با شرکت ایزوایکو و یک شرکت خارجی در حال مذاکره هستیم و حتی اگر تامین اعتبار کننده هم پیدا نشود، با کمک شرکت‌های داخلی از جمله شرکت نفت فلات قاره ایران و مدیریت اکتشاف، از طریق پیش فروش خدمات این دکل، آن را بازسازی خواهیم کرد.  به نقل از سایت شرکت نفت، وی در خصوص رعایت مسائل زیست محیطی و طرح تفصیلی کلانشهر اهواز مبنی بر ایجاد فضای سبز و خروج آلاینده‌ها و صنایع مزاحم از مرکز شهر به بیرون تا سال ١٤٠٤ توضیح داد: شرکت ملی حفاری ایران موظف است کارگاه‌های خود را از مرکز کارون خارج کند که به همین منظور در گذشته زمینی به مساحت ٤٠٠ هکتار درحاشیه اهواز انتخاب شده و مصمم هستیم همه کارگاه‌ها را در اسرع وقت به آن مکان منتقل کنیم. قلی پور یادآور شد: در حال حاضر واحدهای خدمات سیمان و اسید آماده انتقال هستند و تا پایان امسال به آنجا منتقل خواهند شد. وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت ملی حفاری ایران در طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی، خاطرنشان کرد: طرح مدیریت پسماند نیز به طور گسترده و توسط ١٨ پکیج به اجرا درآمده است و تا پایان سال این تعداد به ٣٠ پکیج خواهد رسید و در نهایت همه این پکیج‌ها به صورت اجاره به شرط تملیک خریداری می‌شود و در ٢٤ تا ٣٦ ماه به مالکیت شرکت ملی حفاری در‌می‌آید.


  کد خبر : 717
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
  منبع: نفت ما

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :